[There are no radio stations in the database]

Γίνε η βασίλισσα μου,της Magda Morian

Written by on 6 Απριλίου, 2022

Επιθυμίες:οι ακάλυπτες επιταγές

Δύο γυναίκες ερωτεύονται η μία την άλλη. Η νησιώτισσα γεροντοκόρη και μία παντρεμένη με μεγάλογιατρό και δύο παιδιά βρίσκουν η μία στην άλλη το έτερο μισό καθώς σβήνουν το κενό της μοναξιάς τους. Ένα σύγχρονο φαινόμενο αλλά όχι πολύ παρελθοντικό. Άραγε τι γίνεται όταν οι επιθυμίες μιας γυναίκας μένουν ακάλυπτες επιταγές; Πως καλύπτουν το υπαρξιακό τους κενό; Τι γίνεται όταν τα όνειρα πέφτουν στο γκρεμό της απελπισίας; Πώς μπορεί αυτό να επηρεάσει τον ψυχισμό και τη θηλυκότητα της γυναικείας φύσης;

Γίνε η βασίλισσά μου»: Ένα έργο για τα αδιέξοδα των σύγχρονων σχέσεων στο  Θέατρο Ημέρας
Κατερίνα Κλήμη, Σοφία Λιπαντετζόγλου, πηγή: protothema

Είναι σωστό να χρησιμοποιήσουμε τον όρο “πατριαρχία” για να χαρακτηρίσουμε την έμφυλη καταπίεση και ανισότητα; Πολλοί υποστηρικτές αυτής της θεωρίας πιστεύουν ότι οι επιπτώσεις του καπιταλισμού έχουν αντίκτυπο στις οικογενειακές και κοινωνικές σχέσεις, που οργανώνουν την παραγωγή με τέτοιο τρόπο που να επιδεινώνονται η εκμετάλλευση των γυναικών και η έμφυλη βία. Το έργο πρέπει να το δούμε σφαιρικά, να κοιτάξουμε το δάσος πίσω από το δέντρο, την κοινωνία πίσω από το άτομο, την σεξουαλικότητα πίσω από τον καπιταλισμό.

Καπιταλισμός και Εκμετάλλευση

Σε μία καπιταλιστική κοινωνία όπου αυτό που την ολοκληρώνει είναι η επίτευξη της εξουσίας μέσω του χρήματος , σε μία κοινωνία όπου ο ολοκληρωτισμός αντικαθιστά τον ψυχισμό, όπου το χρήμα αντικαθιστά το συναίσθημα τι μπορεί να συμβεί? Κατά πόσο δύο ερωτευμένες γυναίκες μπορούν να διαταράξουν την ηρεμία μιας κλειστής κοινωνίας που είναι ασυνήθιστη στη διαφορετικότητα? Όλα αυτά τα ερωτήματα τα απάντα η συγγραφέας με συναισθηματικές εκχυμώσεις και ρωμαλέες , απροκάλυπτες συζητήσεις-διαλόγους ανάμεσα στις πρωταγωνίστριες. Μα κυρίως με μια αισθαντικότητα και τρυφερή ευαισθησία επάνω στον έρωτα, που αψηφά τα αρχέτυπα και τις έξωθεν υπαγορεύσεις. Αντισυμβατικό , μπρεχτικό με κυνικό δυναμισμό που μπαρουτίζει τη γλώσσα ο συγγραφέας Μagda Morian τολμά να μιλήσει για τον έρωτα δυο γυναικών κόντρα στο συμβατικό ελληνικό κατεστημένο.

πηγή:theatromania

Ο σκηνοθέτης Θανάσης Αλφόνσο επιτρέπει με τις μεγάλες παρενθέσεις του σαξοφώνου (Μάριος Κλήμης (σαξόφωνο) να αλλαχτούν τα σκηνικά και τα κοστούμια για τις ανάγκες του έργου, αλλά πέραν τούτου να προετοιμάσει το κοινό για την ερωτική σκηνή που θα ακολουθήσει, πάντα στο πνεύμα αγάπης και του αλληλοσεβασμού. Η υπέροχη μουσική του Σπύρου Μακρή γεμίζει το χρόνο και το χώρο στα μεσοδιαστήματα από τα γέλια που ακούγονται από το κοινό, λογικό παράγωγο των έξυπνων διαλόγων. Ο διάχυτος ερωτισμός του έργου θρέφει τα όνειρα και τις ελπίδες των ηρωίδων, που βρίσκουν η μία στην άλλη την αποδοχή και τον θαυμασμό .

Αντισυμβατικό και τολμηρό

Το έργο “Γίνε η βασίλισσα μου”https://www.viva.gr/tickets/theater/gine-i-vasilissa-mou/ είναι ένα έργο ανατρεπτικό γιατί τολμά να μιλήσει για την ομοφυλοφιλία, για τον έρωτα δύο γυναικών που παρά το συντηρητικό περιβάλλον που ζουν , τολμούν να αφεθούν στο διαφορετικό που ωστόσο χρόνια τους είναι οικείο αλλά δεν τολμούσαν να το αναγνωρίσουν. Ο σκηνοθέτης Θανάσης Αλφόνσο παίρνει το τρίπτυχο : θέση αντίθεση και σύνθεση και δημιουργεί ένα σκηνικό ανατρεπτικό και αλληγορικό με υπαινικτική διάθεση και αισθαντικότητα, χωρίς να χάσει το ρεαλισμό του.

Οι δύο πρωταγωνίστριες είναι εξίσου δοσμένες στο ρόλο τους(Κατερίνα Κλήμη , Σοφία Λιπαντετζόγλου) Πείθουν με άριστη μαεστρία για το συναίσθημα και τη θέση τους μέσα στο πλαίσιο που τις τοποθετεί η συγγραφέας. Το άφθονο γέλιο που προκύπτει μέσα από τους έξυπνους διαλόγους έρχεται να απογειώσει η Βαρβάρα Αγουρίδα (στο ρόλο της πεθεράς). O Γιάννης Κορδαλής στο ρόλο του μεγαλογιατρού προσφέρει αβίαστο γέλιο με την αποτύπωση του “απόλυτου” αρσενικού.

Γίνε η Βασίλισσά μου - Θεατρομανία | Παραστάσεις, διαγωνισμοί, κριτικές
Γίνε η βασίλισσα μου, πηγή theatromania

Ο σκηνοθέτης Θανάσης Αλφόνσο παίρνει το έργο που του παραδίδει η Μagda Morian και με αγάπη και σεβασμό απέναντι στην ετερότητα αποδίδει σκηνοθετικά την στάση του νεοέλληνα απέναντι στην ομοφυλοφιλία. Το έργο με τον σαρκασμό αλλά ιδιαίτερα τον αυτοσαρκασμό των πρωταγωνιστριών του γίνεται εύπεπτο και απολύτως κατανοητό. Τα υπέροχα σκηνικά του Διονύση Κατερέλου και τα κοστούμια από την Αλίκη Ραζή αλλά και ο ιδιαίτερος φωτισμός του Γιώργου Σηφάκη βοηθούν τον θεατή να ενσωματωθεί στο αφήγημα και να αφεθεί.

ΓΙΝΕ Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΜΟΥ - www.kalitheasi.gr
Σαξόφωνο:Mάριος Κλήμης, πηγή: kalitheasi.gr

Συγχαρητήρια για την όλη παραγωγή γιατί πραγματικά είναι ανάγκη να υπάρχουν τέτοια έργα που αντιμετωπίζουν με ευαισθησία και χιούμορ την λανθάνουσα αντιμετώπιση της σεξουαλικότητας από την κοινωνία.


Continue reading